BUS SHOW SLOVAKIA 2020

Aktuality

BUS SHOW zdravá doprava Nitra 2020

Druhý ročník medzinárodného veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava Nitra sa uskutoční v dňoch 11. – 13. februára 2020. Organizátorom jediného dopravného veľtrhu na Slovensku je agrokomplex NÁRODNÉ VÝSTAVISKO, štátny podnik.

Veľtrh BUS SHOW predstavuje verejnosti modernú dopravnú techniku, autobusy, elektrobusy a trolejbusy, zároveň je však komplexným interaktívnym veľtržným projektom mapujúcim zásadné celoeurópske témy. BUS SHOW ponúka víziu modernej verejnej dopravy západoeurópskeho štandardu. Význam veľtrhu charakterizuje desať dôležitých tém:

-          vyspelé ekologické dopravné prostriedky hromadného cestovania,

-          slovenská mestská hromadná doprava v kontexte Smart City,

-          začleňovanie Slovenska do európskej dopravnej siete,

-          znižovanie dopravnej záťaže a podpora verejnej hromadnej dopravy,

-          strategické smerovanie inteligentnej mobility na Slovensku,

-          digitalizácia verejnej dopravy,

-          inteligentné informačné, odbavovacie a riadiace systémy,

-          vplyv dopravy na globálne otepľovanie Zeme,

-          znižovanie emisií CO2 a financovanie nízko uhlíkových inovácií,

-          alternatívne čisté zdroje energie pre dopravu – elektrina, vodík, plyn.

Hromadná doprava je alfou a omegou verejného života s mimoriadnym dopadom na kvalitu životného prostredia, v pozitívnom i negatívnom zmysle. Dopravný priemysel a doprava sú hnacím motorom ekonomiky štátu a to je tiež jeden z dôvodov, prečo je zo strany vystavovateľov o BUS SHOW tak veľký záujem. V rámci veľtrhu sa uskutočnia dve odborné konferencie: E BUS3000 a Inteligent Transport System (IQTS). Odborné konferencie IQTS E BUS3000 sa z pavilónu K presúvajú do pavilónu M2.

Dejiskom veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava sa stalo mesto Nitra, ktoré má z geografického pohľadu veľmi výhodnú polohu, nakoľko sa v okruhu 200 – 250 kilometrov nachádzajú ďalšie dôležité mestá Slovenska, Čiech, Moravy, ale tiež Rakúska, Maďarska či Poľska. BUS SHOW sa profiluje ako východoeurópska výstava verejnej hromadnej dopravy.

Sprievodca výstavou BUS SHOW

CLV_1150x1850_1ku5_BS_2verzia

Všetky potrebné informácie o veľtrhu BUS SHOW nájdete na:

www.busshow.eu

https://www.agrokomplex.sk/vystavy/bus-show-slovakia-2020/

Obrazové materiály: https://www.uschovna.cz/zasilka/ORE9E4IIK9DPS669-7D3/

https://www.facebook.com/buspress/

https://www.facebook.com/BUS-SHOW-zdrav%C3%A1-doprava-497392043961607/


Súťaž o 2 lístky zadarmo po Európe s dopravcom FlixBus!

FlixBus Soutěž OKNa veľtrhu Bus Show 2020 pre vás máme pripravenú súťaž o 2 lístky zadarmo po Európe s poskytovateľom autobusovej prepravy FlixBus. FlixBus jazdí v 30 krajinách do viac ako 2500 destinácií, vyberte si vašu vysnívanú a vydajte sa na výlet! Príďte a zapojte sa do žrebovania, losujeme 12. februára po skončení konferencie IQTS.

Pri vstupe na výstavisko si nezabudnite vyzdvihnúť súťažný leták FlixBus a hodiť ho urny pri vstupe do haly M1 najneskôr 12. 2. 2020 do 12.00 hod. Do žrebovania budú zaradené všetky vyplnené letáky.

FlixBus

VYHODNOTENIE SÚŤAŽE https://busshow.eu/pozname-vitaza-flixbus-o-dva-cestovne-listky-po-europe/


MAN Lion’s Coach autokar roku 2020 na BUS SHOW 2020 v Nitre

MAN Truck & Bus predstaví verejnosti na veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava 2020 v Nitre luxusný autokar Lion’s Coach, ktorý získal titul „Coach of the Year 2020“. Prestížne ocenenie bolo udelené v rámci otváracieho ceremoniálu na veľtrhu Busworld 2019 v Bruseli.

Návštevníci veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava budú mať možnosť prezrieť si najlepší európsky autokar MAN Lion’s Coach, ktorý vybrala porota zložená z 22 odborných novinárov z celej Európy.

Novinárov, ktorí sa špecializujú na autobusy, zaujal neobyčajne ucelený koncept spojujúci hospodárnosť, mimoriadny komfort a praktickosť, ale tiež spôsob akým sa vo vozidle spája inovatívna technológia s moderným dizajnom. Inovácie, digitalizácia a vyspelé technológie patria medzi najdôležitejšie témy slovenského veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava 2020. Lion’s Coach pýšiaci sa titulom „Coach of the Year 2020“ zvíťazil v silnej konkurencii ďalších európskych autokarov. V expozícii MAN uvidia návštevníci veľtrhu aj ďalší koncernovaný autokar NEOPLAN Tourliner L v najnovšom prevedení a midbus MAN TGE.

LionsCoach_COTY2019_4c_ kopie

Atraktívny model autokaru NEOPLAN Tourliner na BUS SHOW

Druhým, nemenej atraktívnym autokarom v expozícii MAN Truck & Bus bude koncernový NEOPLAN Tourliner L v najnovšom prevedení. Tourliner je klasický osvedčený autokar. Prvýkrát sa objavil v roku 2003, od tej doby zaznamenal niekoľko zásadných inovácií. Model vystavený na BUS SHOW mal premiéru na IAA v Hannoveri v roku 2016.

Najnovší Tourliner je nielen mimoriadne komfortný a pohodlný, je tiež vybavený množstvom prvkov pre zvýšenie bezpečnosti. Sú to napríklad systém núdzového brzdenia EBA (Emergency Brake Assist), sledovanie pozornosti vodiča a systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Je vybavený zariadením Efficientroll (voľnobežka), alebo tiež inovatívnymi  svetlometmi v bixenónovom prevedení s automatickým prepínaním tlmených a diaľkových svetiel. Je vybavený motorom D2676 LOH s vyšším výkonom a väčším krútiacim momentom a spoločne s aerodynamickými úpravami karosérie dosahuje teraz vysoko efektívnu a úspornú prevádzku.

Atraktívny NEOPLAN Tourliner si rozhodne zaslúži Vašu pozornosť . Rozhodne si nenechajte ujsť príležitosť pozrieť si ho na BUS SHOW v expozícii MAN Truck & Bus.

Technické parametre vystaveného autokaru nájdete tu.


Zväz autobusovej dopravy je hlavným partnerom veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava 2020

logo-zad

Zväz autobusovej dopravy (ZAD) združuje trinásť významných dopravných spoločností, ktoré pôsobia v oblasti pravidelnej dopravy vo všetkých samosprávnych krajoch na Slovensku. Celkovo disponuje s viac ako 4 300 autobusmi, ktoré na pravidelných linkách najazdia 250 miliónov kilometrov za rok. Členovia ZAD sú zároveň i najväčšími odberateľmi nových autobusov, náhradných dielov, technológií a príslušenstva.

Zväz autobusovej dopravy, hlavný partner veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava, bude mať k dispozícii rozsiahlu expozíciu na prezentáciu svojich členov a na jednania s partnermi v centrálnej hale M1. Cieľom je, mimo iné, predstaviť kreatívny program „Skús BUS“ propagujúci komfortné cestovanie verejnou dopravou. Snahou je prilákať na veľtrh a do expozície ZAD nielen odborníkov a partnerov, ale aj širokú verejnosť a vzbudiť u nej väčší záujem o cestovanie verejnou dopravou.

V „centrálnom mieste stretnutí“ v expozícii ZAD sa uskutoční slávnostné otvorenie veľtrhu a úvodná tlačová konferencia Zväzu autobusovej dopravy a organizátora veľtrhu, ktorým je agrokomplex NÁRODNÉ VÝSTAVISKO, štátny podnik. Súčasťou veľtrhu sú odborné konferencie E BUS300 a Inteligent Transport Systems (IQTS), na ktorých bude mať úvodný blok Ing. Peter Sádovský, prezident Zväzu autobusovej dopravy.

Veľtrh BUS SHOW zdravá doprava je novým formátom veľtržného projektu s aktívnym prepojením živých expozícií modernej techniky s odbornými konferenciami a aktívnym zapojením najvýznamnejších dopravných spoločností na Slovensku.

Program BUS SHOW 2020

  • Slávnostné zahájenie veľtrhu 11. 2. 2020 9.30 hod. hala M1 expozície ZAD
  • Tlačová konferencia ZAD – agrokomplex 9.45 hod. hala M1 expozície ZAD
  • Tlačové konferencie vystavovatelia (MAN, SCANIA, VDL, FlixBus, TURANCAR) 10.05 hod.
  • Konferencia E BUS3000 11. 2. 2020 12. 30 – 15.30 hod. Hala M2
  • Konferencia Inteligent Transport Systems (IQTS) 12. 2. 2020 9.30 – 13.30 hod. Hala M2

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pozvánka na konferenciu BUS SHOW


POZÝVAME VÁS NA TESTOVACIU JAZDU S NOVÝM AUTOBUSOM ISUZU NOVOCITI LIFE !

ISUZU Bus show 2020

 

Testovacie jazdy 8 m mestského autobusu ISUZU NOVOCITI LIFE na BUS SHOW 2020 v Nitre.

Midibus ISUZU NovoCiti Life je novinkou na slovenskom trhu. Ide o modernú koncepciu mestského nízkopodlažného autobusu s kapacitou až 60 cestujúcich s efektívnou prevádzkou, ktorý vyniká mimoriadnymi jazdnými vlastnosťami , obratnosťou a vysokým komfortom pre cestujúcich .

Jazdu na ISUZU NovoCiti Life si môžu vyskúšať členovia Zväzu autobusovej dopravy a aj ostatní návštevníci veľtrhu BUS SHOW, zdravá doprava Nitra 2020 v dňoch 11. 2. – 13. 2. 2020 v areáli výstaviska Agrokomplex v Nitre .

INFORMÁCIE O NOVOM ISUZU NovoCiti Life

Jedná sa o nízkopodlažný autobus mestského typu , ktorý je využiteľný aj pre medzimestskú linkovoú dopravu. Celková dĺžka autobusu je necelých osem metrov, je vyrábaný sériovo na najmodernejšej linke ISUZU. Jeho konštrukcia je typicky autobusová, samonosná s motorom v zadnej časti. Celá karoséria je galvanizovaná kataforézou a spĺňa najprísnejšie európske kritériá bezpečnosti. Autobus je vybavený pneumatickým podvozkom so štyrmi nastaviteľnými polohami výšky . Možné je dosiahnuť čo najnižšie nástupovacie hrany pri predných aj zadných dverách . Viac ako tri štvrtiny svojej dĺžky je bus nízkopodlažný, v strednej časti sa nachádza priestranný „sál“ s nájazdovou rampou pre detské kočíky a invalidné vozíky. Cestujúci oceňujú maximálne možnú priestrannosť a vzdušnost celého interiéru s vysokým bočným presklením. Autobus má tie najlepšie reference od vodičov , tým vyhovuje jednoduchost ovládania, obratnosť a skvelé jazdné vlastnosti v meste aj mimo mesta, kde autobus bez problémov dosahuje rýchlosť 100 km/h. Najviac však oceňujú dynamiku a plynulosť automatického radenia rýchlostí .

ISUZU NovoCiti Life zaujalo návštevníkov výstav BUSWORLD v Bruseli i CZECHBUS v Prahe, testovali ho významní dopravcovia v Čechách, Poľsku, Maďarsku aj v iných európskych štátoch. Teraz dostanú možnosť vyskúšať si NOVOCITI LIFE i dopravcovia na Slovensku.

Veríme, že si nenecháte ujsť možnosť sadnúť si za volant tejto zaujímavej novinky a vyskúšať si jazdu s ňou na vlastnej koži. Neváhajte nás prosím kontaktovať , radi Vám poskytneme všetky potrebné informácie.

Inovovaný autokar ISUZU VISIGO Hyper na BUS SHOW 2020 v Nitre  .

Výhradný distribútor autobusov ISUZU na Slovensku a v Čechách, spoločnosť Viliam Turan TURANCAR predstaví na tohtoročnom veľtrhu BUS SHOW v Nitre okrem iného aj inovovaný model VISIGO Hyper.

ISUZU VISIGO sa prvýkrát objavilo na slovenskom trhu v auguste 2014, odvtedy sa úspešne infiltruje do dopravného prostredia.  Od roku 2019 ponúka TURANCAR inovovaný model ISUZU VISIGO Hyper, vybavený motorom CUMMINS s výkonom 320 koní a automatizovanou prevodovkou ZF Ecolife. VISIGO dlhé 9,5 metra je komfortný všestranný turistický autobus, vhodným najmä pre incomingovú dopravu, zájazdy, dopravu športových kolektívov a medzimestskú pravidelnú dopravu.  Technické parametre a ďalšie informácie o Visigo Hyper sa dozviete tu.

ISUZU VISGO HYPER TURANCAR SK 2020

ISUZU VISIGO Hyper,  jednotka v kategórii midi pre 39 cestujúcich

Z praktického hľadiska je ISUZU VISIGO je najlepším riešením autobusovej zájazdovej dopravy v malých rozmeroch s maximálnou kapacitou až 39 cestujúcich.  VISIGO vyvinuli konštruktéri v Anadolu ISUZU v spolupráci so špičkovými dizajnérmi. Obľúbenosť modelu ISUZU VISIGO najviac dokazujú dobré referencie z jeho prevádzky a tiež aj stúpajúci počet predaných kusov z tohto modelu  v Česku, na Slovensku, ale aj v celej Európe .

Spoločnosť Viliam Turan TURANCAR, výhradný dovozca autobusov ISUZU na Slovensko a do Českej republiky ,pôsobí na trhu už celých  16 rokov.  Pro značku ISUZU poskytuje TURANCAR komplexné služby, predaj, servis aj dodávky ND . TURANCAR  je od prvopočiatku jediným partnerom výrobcu Anadolu ISUZU.  Na veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava 2020 v Nitre predstaví okrem modelu Visigo Hyper aj malý turistický autobus pre 29 cestujúcich ISUZU Novo Lux a tiež aj linkový mestský autobus ISUZU NovoCiti Life pre 60 cestujúcich. NovoCiti Life bude vystavený na vonkajšej ploche pred halou M1 a bude k dispozícii na testovacie jazdy . Vyskúšať si ho môže každý návštevník s vodičským preukazom na osobný automobil. Viac informácií nájdete tu.

Určite si nenechajte ujsť možnosť navštíviť expozíciu TURANCAR ISUZU v hale M 1.

 Tešíme sa na Vašu návštevu a s radosťou sa Vám budeme venovať .

Ing. Jozef Bakoš

Predaj nových autobusov ISUZU


Inteligentný systém pre odbavovanie cestujúcich FlixBus na konferencii IQTS v Nitre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Súčasťou veľtrhu BUS SHOW zdravá doprava 2020 v Nitre je súbežná odborná konferencia Inteligent Transport Systems (IQTS), ktorá dáva vystavovateľom možnosť predstaviť nové projekty a vystavované produkty širokému publiku odborníkov z radov dopravných spoločností. Vystavovateľom sa tak ponúka mimoriadna príležitosť priamo osloviť odberateľov a zákazníkov dvakrát v jednom okamžiku na jednom mieste. Výstupy z konferencie Inteligent Transport Systems (IQTS) budú mať svoju stálu stopu v elektronických médiách. Jedným z vystavovateľov, ktorý na IQTS predstaví efektívny systém pre odbavovanie cestujúcich, je najväčšia európska dopravná spoločnosť FlixBus.

Okrem externých dodávateľov je možné stretnúť sa i s dopravnými spoločnosťami, ktoré si systémy pre operatívu prepravy vyvíjajú tzv. in-house. Príkladom je poskytovateľ diaľkovej autobusovej dopravy FlixBus, ktorý sa snaží maximum informácií a procesov digitalizovať a väčšinu riadiacich a odbavovacích systémov si vyvíja interne. „Pre cestujúceho to v praxi znamená, že vyhľadanie spoja i zakúpenie vstupenky prebieha online, potom si vstupenku uloží do mobilnej aplikácie a nemusí nič tlačiť. Samotné odbavenie prebieha taktiež cez aplikáciu cestujúceho, ktorá komunikuje s mobilnou aplikáciou umiestnenou v zariadení vodiča“, uvádza hovorkyňa spoločnosti FlixBus Martina Čmielová. Vodiči FlixBusov používajú mobilné telefóny vybavené aplikáciou Driver App, v ktorej cestujúceho odbavia pomocou QR kódu. Predovšetkým sa ale jedná o komunikačnú platformu medzi vodičom a dispečingom FlixBusu. Ak potrebuje vodič spoluprácu centrály, jediným stlačením je v spojení priamo s operátorom. Dispečing potom cez aplikáciu posiela vodičovi notifikácie – správy ohľadom dopravnej situácie, omeškaní nadväzujúceho spoja a ďalšie operatívne správy.


O perspektívach autobusovej dopravy na Slovensku s Petrom Sádovským, prezidentom Zväzu autobusovej dopravy

Sadovsky ZAD

Verejná autobusová doprava je neodmysliteľným kľúčovým odvetvím pre správne fungovanie celého štátu. Na tému rozvoja autobusovej hromadnej dopravy na Slovensku sme položili niekoľko otázok prezidentovi Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) Petrovi Sádovskému. Dopravu v celej Európe v najbližšom období čakajú výrazné zmeny vyplývajúce z európskych dohôd o znižovaní emisií uhlíku CO2.Doprava v globálnom kontexte má taktiež významný podiel na znečisťovaní atmosféry a otepľovaní planéty. Na Slovensku vznikla veľtržná aktivita BUS SHOW zdravá doprava, ktorá reálne predstaví nové trendy a možnosti v autobusovej doprave a ktorej súčasťou sú i konferencie E BUS3000 a Inteligent Transport Systems. Sú pred nami ťažšie úlohy, ako si len dokážeme predstaviť, musíme sa však naučiť dopravné prostriedky ekologicky vyrábať, prevádzkovať ich s nulovými emisiami a následne i ekologicky recyklovať a na to všetko musíme vedieť zaistiť investície.

Pán prezident, ako je Slovensko pripravené na ďalší rozvoj dopravy, aby držalo krok s vyspelou západnou Európou?

Slovensko je nasledovníkom trendov, nie ich určovateľom, čo by napriek tomu že sme malá krajina nemuselo tak byť vždy. Nemám dojem, že by sme sa najmä z pozície štátu (ministerstva, vlády) dostatočne o rozvoj verejnej dopravy zaujímali. Lepšie sa o dopravu starajú regióny – samosprávne kraje alebo obce, kde je jasná zodpovednosť  a tlak cestujúcej verejnosti na samosprávu je bezprostredný, čo napomáha tomu aby boli služby kvalitné. Máme obrovský investičný dlh v dopravnej infraštruktúre, cestnej aj železničnej. Nové cesty budujeme pomaly, nové železnice nebudujeme vôbec. Nechcem byť až taký pesimista, keď popisujem ako to vyzerá, ale budeme musieť zmeniť svoj  prístup k doprave, a uvedomiť si, že sa jedná o strategické domáce odvetvie, bez ktorého nebudú ľudia chodiť do práce, deti do školy a nebudú tovary na pultoch obchodov.

V celkovom porovnaní je autobusová doprava najviac ekologická, ekonomická a vysoko flexibilná. Poznáte recept ako presvedčiť najširšiu verejnosť, aby dala prednosť hromadnému cestovaniu autobusom a nechala svoje autá doma?

Áno, poznám. Ten recept – alebo skôr jednou a ale nie jedinou receptúrou – je integrovaná doprava. Osobne som sa zúčastnil tvorby bratislavskej integrovanej dopravy, ktorá dnes po niekoľkých rokoch rozbehu začína prinášať prvé ovocie. Rastie počet cestujúcich, zvyšujú sa štandardy cestovania, zlepšuje sa koordinácia vlakov, autobusov a MHD. Musíme ísť ďalej, využívať získané know-how aj v iných regiónoch. Autá však bude treba aj pribrzďovať, aj reštriktívnymi opatreniami ako je napríklad parkovacia politika v centrách miest. Autá máme radi, ak by to bolo možné, mali by sme ich aj v obývačke  – niektorí lepšie situovaní vraj aj skutočne majú.

skús bus 3

Autobusová doprava je len jedným z kameňov v celkovej mozaike cestovania. Existuje na Slovensku strategický plán integrácie všetkých druhov verejnej dopravy i s ohľadom na novo vznikajúce trendy?

Existuje stratégia rozvoja dopravy do roku 2030, aj množstvo ďalších zaujímavých štúdií. Problém je však, že spravidla končia v šuflíku. Dotácie na elektrické autá, ktoré sa minuli za 4 minúty od spustenia predaja, za systematickú podporu nových trendov považovať nemožno.  Integrácia dopravy sa deje na regionálnej úrovni, zo strany štátu však dôraz na rozvoj verejnej dopravy chýba. Budúci rok nás čakajú parlamentné voľby a bude veľmi zaujímavé vidieť, s čím príde nová vláda v oblasti dopravy. Potrebujeme odpolitizovanie tejto témy a strategický dlhodobý prístup. Doprava nie je téma len na jedno volebné obdobie.

Elektromobilita je ďalší smer vývoja dopravy, ktorému sa nevyhneme. Na Slovensku jazdí zatiaľ málo elektrobusov v mestskej premávke, v porovnaní s krajinami ako napr. Nemecko, Francúzsko, Holandsko. V čom vidíte problém a čo by rozvoju elektromobility na Slovensku pomohlo? 

Systematický a odpolitizovaný prístup, skutočná podpora verejnej dopravy, úľavy pre ekologické vozidlá, podpora výstavby nabíjacej a plniacej infraštruktúry. Opatreniami nemusia byť hneď dotácie, to je to čo u nás človeka hneď napadne ako prvé. V Holandsku napríklad môžu jazdiť elektroautá v bus pruhoch alebo najvýhodnejšie parkovanie. Vieme spraviť množstvo jednoduchých opatrení, ktoré nás nič nebudú stáť. Problém je tiež v cene elektrobusov alebo elektroáut. Kým však bude cena elektrovozidla 2-3 krát vyššia ako u vozidla so spaľovacím motorom, boom elektromobility nenastane.

Kvalitu a efektivitu verejnej dopravy priaznivo ovplyvňujú najnovšie elektronické systémy, riadiace, informačné, odbavovacie, systémy pre monitorovanie, zber dát a informácií. Aké máte skúsenosti so zavedením týchto systémov u slovenských dopravcov?   

Skúsenosti sú dobré. Sektor autobusovej dopravy je pomerne konsolidovaný. Nedošlo k jeho rozbitiu na množstvo malých podnikov a preto si zachováva aj dobré „dopravácke“ návyky, ktoré vychádzajú z desiatok rokov skúseností. Dopravcovia sa živo zaujímajú o novinky v oblasti elektronizácie, dát a informácií a vítajú každú možnosť ako služby zákazníkom zlepšiť. Poslednou novinkou je napríklad tzv. slovenský dopravný pas -možnosť jazdiť jednou dopravnou kartou u akéhokoľvek regionálneho autobusového dopravcu. V systéme sú už zapojené viac ako dve tretiny dopravcov, ďalší pribúdajú.

Jedným z problémov, a to nie len na Slovensku, je nedostatok kvalitných vodičov autobusov. Ak chceme v budúcnosti objemy hromadnej dopravy zvyšovať, budeme ich nutne potrebovať. Akým spôsobom sa ZAD snaží propagovať profesie v doprave?

Problém nedostatku vodičov je celoeurópsky. Proti sebe idú dva dlhodobé trendy: narastajúci priemerný vek vodičov a klesajúci počet záujemcov o toto povolanie. Platové podmienky vodičov sa zlepšujú nad priemer iných odvetví, avšak nestačí to. Podniky SAD preplácajú náklady na získanie vodičských oprávnení, niekedy poskytujú aj ubytovanie, hľadajú vodičov v zahraničí.  Tri roky sme pracovali na znížení vekovej hranice na vodičský preukaz typu C na 21 rokov a D na 24 rokov. Po odsúhlasení vládou tento návrh Národná rada populisticky predvolebne zamietla. Propagácia povolania nám teda nestačí, potrebujeme konkrétne opatrenia na zvýšenie prílevu vodičov do odvetvia.

Novo vznikajúci veľtrh BUS SHOW zdravá doprava v Nitre je nie len obchodnou príležitosťou, ale snaží sa celkovo obsiahnuť tému rozvoja autobusovej dopravy na Slovensku. Z marketingového pohľadu je veľtrh BUS SHOW atraktívny pre mediálne zviditeľnenie a šírenie myšlienky o zdravej doprave a má šancu prilákať atraktívnych vystavovateľov, výrobcov autobusov, inovatívnych technológií, vývojárov a v neposlednej miere i odborné publikum. Akým spôsobom sa ZAD v rámci partnerstva bude na veľtrhu prezentovať? 

Zväz autobusovej dopravy je hrdým partnerom nového veľtrhu Bus Show. Budeme sa prezentovať osobne na podujatiach a konferenciách veľtrhu a pripomenieme si stánkom aj našu kampaň v prospech verejnej dopravy Skúsbus. Radi podporíme každú udalosť, ktorá  môže zvýšiť šancu verejnej dopravy v boji s automobilmi.  Novému veľtrhu Bus Show radi pomôžeme, aby sa na Slovensku dobre etabloval a držíme mu palce!

skús bus 1


Dánská spoločnosť Saconco pracuje so skúsenosťami cestujúcich vo verejnej doprave

Predstaví sa na konferencii Intelligent Transport Systems (IQTS) v Nitre 12. 2. 2020. Viac informácií o IQTS tu

Spoločnosť Saconco pracuje so skúsenosťami cestujúcich vo verejnej doprave. Skúsenosti sa vytvárajú pri interakcii s ľuďmi a nie je prekvapujúce, do akej miery sa skúsenosti s cestovaním týkajú front-end zamestnanca, ktorý sa s nami stretáva. Vodič v autobuse, sprievodcovia vo vlaku, servisný personál na nástupištiach a v kanceláriách predaja. Všetci prispievajú k celkovým zážitkom z cesty a každý má možnosť ovplyvniť to, či cestujúci dorazia do cieľa cesty s pozitívnymi alebo negatívnymi skúsenosťami. Front-end personál sú zamestnanci, ktorí nás môžu viesť k tomu, aby sme urobili iné a, dúfajme, že lepšie rozhodnutie týkajúce sa našich ciest (dokonca aj v čase, keď je možné všetky fakty vyhľadať online). Robia to tým, že majú špecifické znalosti a skúsenosti s dopravnou službou a poskytujú ich s istotou. Spoločnosť Saconco je tak hrdá na to, že môže prezentovať platformu sociálnych znalostí – Akadémiu v spolupráci so spoločnosťou A Close Shave, expertom na zdieľanie znalostí, motivácie a školenie zamestnancov.

Stephan Arnold Thomsen, ktorý vlastní spoločnosť Saconco a zastupuje A Close Shave, sa bude vo svojej prezentácii usilovať o prepojenie ITS a poznatkov založených na údajoch do zmien v správaní zamestnancov, ako aj o demonštráciu hodnoty v priamej komunikácii medzi PTA a vodičmi.

Stephan A. Thomsen

Viac informácií o platforme sociálnych znalostí – Akadémii nájdete na: https://www.acloseshave.com/cases/fynbus

Viac informácií o spoločnosti Saconco & Stephan Arnold Thomsen nájdete na: https://saconco.com/about

TS: Saconco


SCANIA sa na veľtrhu BUS SHOW predstaví s dvomi autobusmi

17244-005

Prvým z nich je Scania Irizar I6s a druhým Scania Citywide Suburban, K320 UB4x2EB, HYBRID, 12,9 M. Úplne prvý krát sa tak Scania na Slovensku predstaví hybridnou verziou svojho autobusu. Ten je poháňaný 9 litrovým radovým 5 valcom o výkone 320 koní. Hybridnú sústavu dopĺňa elektromotor, ktorý produkuje 177 koní a súčasťou hnacieho reťazca je i 12 rýchlostná automatická prevodovka Opticruise. Dvojnápravový autobus je vybavený nezávislým kúrením i samostatnou klimatizáciou, plošinou pre invalidný vozík, komfortným sedadlom Isri pre vodiča a samozrejme tiež telematickou jednotkou C300.

Scania Irizar je zástupcom luxusných diaľkových autokarov.  Vystavené vozidlo poháňa 13 litrový 6 valec Scania a o prenos 410 koní na cestu sa stará osvedčená automatizovaná prevodovka Opticruise s 12 rýchlostnými stupňami. Samozrejmosťou je retardér, prediktívny a adaptívny tempomat alebo tiež asistent pre rozjazd do kopca.  Cestujúci ocenia luxusné sedadlá, ktoré sú vysúvané do uličky, dvojité zasklenie okien a sústavu Bosh Professional Line III alebo tiež automaticky ovládané strešné okná. Pre vodičov je okrem už spomenutých asistentov k dispozícii tiež Scania Driver Suport, komfortné sedadlo Isri, ukazovateľ zaťaženia náprav, BI-LED svetlomety, cúvacia kamera a tiež napríklad chladnička v palubnej doske.

Scania je popredným svetovým poskytovateľom dopravných riešení. Spoločne s našimi partnermi a zákazníkmi smerujeme k udržateľnému dopravnému systému. V roku 2018 sme našim zákazníkom dodali 88 000 nákladných vozidiel, 8 500 autobusov a 12 800 priemyslových a námorných motorov. Čisté tržby boli celkovo vo výške viac ako 137 miliárd SEK, z čoho asi 20% sa týkalo služieb. Spoločnosť Scania, založená v roku 1891, pôsobí vo viac ako 100 krajinách a zamestnáva približne 52 000 ľudí. Výskum a vývoj sú sústredené vo Švédsku, s pobočkami v Brazílii a Indii. Výroba prebieha v Európe, Latinskej Amerike a Ázii, s regionálnymi výrobnými centrami v Afrike, Ázii a Eurázii. Scania je súčasťou TRATON SE.

Určite si nenechajte ujsť návštevu expozície svetového výrobcu nákladných automobilov a autobusov na tohtoročnom veľtrhu BUS SHOW – zdravá doprava.

TS Scania


VDL Futura FHD2

Každý detail každého autokaru Futura je dokonale zladený so želaniami našich zákazníkov. Futura je výsledkom našich dlhoročných skúseností a nadšenia, čo má za následok efektivitu a pohodlie spojené v nadčasovom dizajne. Futura je autokar, ktorý je ideálny nie len pre komfortné diaľkové cestovanie, ale tiež pre medzimestskú a pravidelnú dopravu. Príkladom je využitie Futury na diaľkových linkách FlixBus. Technológia topflight s preukázateľných osvedčením miliárd najazdených kilometrov v kombinácii s energeticky účinnými, ekologickými a výkonnými motormi zaručuje maximálne výhody vlastnenia. Vďaka nízkym prevádzkovým nákladom a vysokej prepravnej kapacite sa Futura stala mimoriadne ekonomickým vozidlom na dlhé vzdialenosti. Všetky Futuru sú štandardne dodávané so zárukou 3 roky alebo 300 000 km.

Mapa výstaviska